Vedci vyvrátili mýtus: Infarkt z vyprážaného jedla je hlúposť!

07. 02. 2012 17:30 - Konečne dobrá správa! Španielom sa podarilo vyvrátiť gastronomický mýtus, podľa ktorého vyprážané jedlo neprospieva srdcu a je poukážkou na infarkt.
K tomu už len pivko pred seba a sexi brunetku vedľa seba.
Autor: hiveworkshop.com
 
 
 

Najnovší  výskum uverejnený v časopise British Medical Journal skúmal súvislosť medzi dlhodobým konzumovaním vyprážaných jedál a výskytom srdcových chorôb v Španielsku. Nepreukázala  sa žiadna!

Do prieskumu trvajúceho 11 rokov sa zapojilo vyše 40 tisíc dobrovoľníkov, ktorí boli zaradení do niekoľkých  skupín podľa toho, ako často vyprážané jedlo konzumujú, teda od tých, ktorí takéto jedlo nejedia vôbec, až po pravidelných hltačov hranoliek a rezňov. U skúmaných sa objavilo 606 srdcových ochorení, ale rovnomerne rozložených medzi všetky skupiny!

Úplne jasať by však žrúti nemali. Podľa vedcov totiž hrá veľmi dôležitú úlohu olej, na ktorom sa pokrmy vyprážajú. Ten je v Španielsku najčastejšie olivový a slnečnicový a hlavne – neprepálený! Naproti tomu olej z väčšiny slovenských reštaurácií a fastfoodov je väčšinou niekoľkokrát  použitý a obsahuje nebezpečné transmastné kyseliny. Pokrmy sú navyše presolené, čo srdcu rovnako škodí.

Podčiarknuté a zrátané: Vyprážané jedlo samo o sebe srdcové choroby nevyvoláva, aj tak by ste ale mali tieto pokrmy konzumovať s mierou.

Autor:  Famous

 Diskusia k článku
Čítať celú diskusiu | Počet reakcií: 0

BIZNIS

 

PROMINENTI

 

ŽIVOTNÝ ŠTÝL

 

ADAM GIRL

 

ŠPORT